Sunday, January 22, 2012

Dilema PRU 13

Pilihanraya mungkin diadakan bila2 masa aje.. Paling lewat ada setahun aje lagi hingga March 2013. Nampaknya berat juga nak buat keputusan nih.. hihihi.. aku bukannya pengundi atas pagar tau.. aku dalam dilema dalam buat keputusan lain aaa..

Aku dah bermaustation/tinggal di Kota Bahru, Kelantan, ikut Mykad kena kawasan mengundi di Johor Bahru.. Husband lak Mykad alamat KL tapi dapat mengundi di Lundang, Kota Bahru. Aduihhh.. macamana nie?? Bukan pelik tempat mengundi berbeza dengan Mykad tapi macamana hari mengundi nanti? Patut ke aku travel ke JB semata2 untuk mengundi sebab husband aku kata pergilah mengundi tapi anak2 tinggal di Kota Bahru.. aduihhh! serba salah lah pulak.. takkan lah nak tukar alamat Mykad pulak?! camne nie?? Tak mengundi rasa rugi giler! rasanya mcm terpaksa kena tukar lah alamat Mykad nie.. tapi.. adehhh.. adehh.. lepas berjaya mengundi di Kota Bahru, tukar balik alamat JB semula.. ngeh3.. boleh gitu?? dapat 3, 4 juta mcm citizen aku ni mau pening komputer JPN! ngeh3..


Oh ya.. Kekawan, jangan lah kata SPR sesuka tukar tempat mengundi pulak ye??! Sebab masa zaman muda2, husband (kelahiran Kelate) mula register dengan SPR guna IC lama gambar muka pun masa umo budok sekolah menengah (ala.. yg laminate plastic kertas color biru tu.. yg handwriting guna tulisan tangan tu laa)!!

Ni la IC lama tu..

Bila kerajaan gesa tukar jenis IC lama ke Mykad, encik husband pun tukar ler.. tapi dia letak alamat rumah KL je (ye laa.. masa tu lak dia dah besau panjang, dah ada umah sendiri 2, 3 bijik).

Ni versi IC lepas IC plastik tu (contoh aje)...

Encik husband lak malas nak report kat SPR dia tukar alamat sebab dia pun dah planning nak bermaustatin semula ke tempat asal. itulah puncanya tempat mengundi tak sama dengan IC a.k.a Mykad!

Mykad versi pertama (kiri) & Mykad terkini/terbaru (kanan)

No comments:

Post a Comment